Moon rockets are rockets that are designed to visit the Moon, Earth’s only natural satellite. These rockets do not need to be as large and sophisticated as those designed to reach Mars or Jupiter due to the smaller distance. It is recommended that players build Moon rockets after orbital rockets before advancing.
Contents
Stages
Building a Moon rocket is quite simple compared to building longer-range rockets. A Moon rocket should consist of at least 3 stages:
1st Stage
This stage will lift the rocket to Low Earth Orbit.
It should contain at least 1 high-thrust engine (Hawk Engine or Titan Engine). Have some fuel tanks, but not too much (6 wide or more is recommended). It is also viable to add a pair of boosters which run out of fuel first, to be decoupled with side separators (see figure 2). The boosters can be ignited before the first stage fires its engine(s) to get to orbit.
2nd Stage
The second stage will bring the rocket to the Moon.
It should be propelled by a low-thrust engine (Valiant Engine, Frontier Engine).
This stage can also land on the Moon. If so, add a pair of Landing Legs. It is recommended to install RCS Thrusters on the rocket for use in maneuvers which require slow movement, retrorockets for stabilizing or changing speed, or turning.
3rd Stage
If the second stage runs out of fuel while descending, separate it, and use the third stage and the rest of the journey. The third stage must have a low thrust engine (Valiant Engine, Kolibri Engine or a combination of both engines).
If you are planning to return to Earth, lift off from the surface of the Moon and orbit around it. Then, wait for a transfer window, and fire the engines until the perigee intersects the atmosphere. Then separate the capsule, and deploy the parachute and return to the Earth.
Other stages
The third stage can have an addition to it, like a reusable rover. When the third stage and the rover exits the moon, separate the rover stage and detach its cocoon when the velocity drops below 250 m/s. Next, deploy the parachutes on the rover. Detach the parachutes via docking ports. Then, recover the rover via aircraft and send it near the launch pad. The aircraft would then put the rover beside the launch pad, and the rover can be reconnected to the rocket and its parachutes can be reconnected every mission.
Краткое описание: Космический симулятор, где Вы строите свои собственные ракеты и запускаете их в космос.
Описание: Эта игра про строительство своих собственных ракет из отдельных деталей и запуска их для исследования космоса!
На данный момент в игре присутствуют следующие планеты и луны:
— Венера, планета со сверхплотной атмосферой. — Земля, наш дом, наша бледная голубая точка. — Луна, наша небесная спутница. — Марс, красная планета с тонкой атмосферой. — Фобос, ближняя луна Марса с грубой поверхностью и низкой гравитацией. — Деймос, дальняя луна Марса со сверхнизкой гравитацией и гладкой поверхностью.
Русский интерфейс: С версии 1.5 Системные требования: Android 4.1+
С запросами на обновление игры обращайтесь в тему Обновите игру!
) Использование модификаций игры пользователи осуществляют на свой страх и риск. Жалобы, связанные с работоспособностью игры после применения модификаций, рассматриваться не будут
На такой четырехступенчатой ракете легко выйти на планетарную орбиту. На примере этой ракеты можно посмотреть принципы механики ракетостроение детства в этой игре.
Не говоря уж о каких-то там непонятных характеристиках рядом с деталями ракет, ну и прочих мелочах.
A Mars Rocket is a rocket meant to go to Mars. This page lists some examples of Mars Rockets and going to Mars.
Contents
User Rocket Examples:
SpaceX Falcon Heavy
This is a rocket designed by EarthMoonExplorer
ARES 5c
This is a rocket designed by Kittidhaj
It is capable of reaching Low Earth Orbit, Moon, Venus and Mars with well-designed aerodynamic supports.
Lunch 7
It is capable of reaching Low Earth Orbit, Moon and Mars or a solar orbit. Lunch 7 is capable of sending approximately 95 tons of cargo to LEO without exhausting all fuel (as of version 1.35). The maximum mass of payload that can be brought to Mars is not tested.
Despite the blocky shape of the rocket, Titan Engines produce a large amount of thrust that overcome the awkward aerodynamics.
Mars 2
This rocket was designed by User:Jws29095, using only basic parts. It may or may not be a one way trip. Fuel is hard to save.
Mars-capable Rocket
Designed by User:PurpleSeba888, this rocket is able to land on Mars and return as well.
Mars Lander
This rocket is designed by User:Nigos09. It uses basic parts and can land landers on Moon, Mars, Phobos or Deimos.
Mars Orbiter-Lander and Explorer (MOLE)
This rocket is capable of reaching Mars Orbit. The Orbiter-Lander (OL) is a mix of an orbiter and lander. There is also a Rover on top of the OL.
Second Stage
The second stage has 3 valiant engines, and extra fuel tanks. Some parts of the second stage and the OL and rover are covered in fairings.
First Stage and SRBs
The first stage and the solid rocket boosters are capable of reaching low earth orbit. The solid rocket boosters are double 4wide boosters. Each of them have 2 hawk engines.
Real-Life Rocket Examples
A reconstruction of the SpaceX Starship, a real rocket intended for colonising Mars.
How to go to Mars
To go to Mars, you need to construct a rocket that has 4 stages (and solid rocket boosters).
1st stage
The first stage is capable of going to Low Earth Orbit. Titan/Hawk Engine can lift the rocket off to the Kármán Line. Turn 5 degrees at 500 meters, turn 10 degrees at 1 kilometers, turn 20 degrees at 2.5 kilometers, 30° at 5 kilometers, 45° at 7.5 kilometers, 60° on 10 kilometers, and 75° on 15 kilometers. Separate the solid rocket boosters when they run out of fuel. When the first stage has depleted its fuel, separate it to reduce the weight of the rocket.
2nd stage
The 2nd stage is capable of going to Mars and LEO. At near apogee or at apogee, burn the rocket into orbit. Set Mars as your target planet, and wait until the rocket is in the transfer point. At the transfer point, burn the rocket again to encounter Mars. Use RCS to fine tune the orbit. Bring extra fuel if necessary. Wait the rocket to encounter Mars, and burn at near periapsis or at the periapsis to get into orbit. Separate and recover (if possible) the second stage from the rest of the stages.
3rd stage
The third stage is capable of landing on Mars (if possible). If it is covered in fairings, separate the fairings before you separate the 2nd stage. After the second stage is separated, you can now aerobrake/hit the surface of Mars. Mars has a low gravity, so be careful to bounce off again. Time warp. When the message «Cannot time warp below 15 kilometers», slow down with aerobraking. Set the perigee to around 5 to 4 kilometers above the surface, deploy chutes and the landing gear, and touchdown!
Important: It is recommended to use retrorockets to slow down to a safe touchdown speed due to the very little effects of the Martian atmosphere.
Important: If you land on Mt. Olympus, you can set the periapsis at around 9 kilometers.
4th stage
The fourth and final stage is capable for returning to Earth (if possible). You can use Grasshopper Engines or Valiant Engine to liftoff. Start turning at 10 kilometers. When the apoapsis reaches between 20 to 50 kilometers, get into orbit. Set Earth as your target, and wait for the transfer point. At the transfer point, burn your rocket to encounter Earth. Do not have a collision course with it, instead use aerobraking. Set the perigee to 12 to 15 kilometers, and time warp. When you see the message saying «Cannot time warp below 25 kilometers», wait for it to descend and slow down, and then at 2500 meters, deploy parachutes. When it hits the ground, create quicksave or end mission.
Important: If you are planned to perform a Phobos/Deimos flyby/landing, then you can set Phobos as your target planet, and then burn your rocket to Phobos, and when it escapes the SOI, set Deimos as your target planet, and burn your rocket to Deimos, and go back to Mars orbit and return back home.
Краткое описание: Космический симулятор, где Вы строите свои собственные ракеты и запускаете их в космос.
Описание: Эта игра про строительство своих собственных ракет из отдельных деталей и запуска их для исследования космоса!
На данный момент в игре присутствуют следующие планеты и луны:
— Венера, планета со сверхплотной атмосферой. — Земля, наш дом, наша бледная голубая точка. — Луна, наша небесная спутница. — Марс, красная планета с тонкой атмосферой. — Фобос, ближняя луна Марса с грубой поверхностью и низкой гравитацией. — Деймос, дальняя луна Марса со сверхнизкой гравитацией и гладкой поверхностью.
Русский интерфейс: С версии 1.5 Системные требования: Android 4.1+
С запросами на обновление игры обращайтесь в тему Обновите игру!
) Использование модификаций игры пользователи осуществляют на свой страх и риск. Жалобы, связанные с работоспособностью игры после применения модификаций, рассматриваться не будут
На такой четырехступенчатой ракете легко выйти на планетарную орбиту. На примере этой ракеты можно посмотреть принципы механики ракетостроение детства в этой игре.
Не говоря уж о каких-то там непонятных характеристиках рядом с деталями ракет, ну и прочих мелочах.
В данном обсуждении вы можете скачать или опубликовать систему или отдельные планеты для игры.
Пост в обсуждении должен быть написан по следующей форме, иначе он будет удалён:
Чтобы установить модификацию, просто скачайте, распакуйте и переместите её в соответствующую папку игры согласно инструкции. Папка с пользовательскими системами планет находится по директории: «Android/data/com.StefMorojna.SpaceflightSimulator/files/Custom Solar Systems».
Кербальская солнечная система 2.0
Тип: Система планет Авторы: Иван Труфанов и Максим Драгун (текстура Венеры) Версия мода: 1.1 Версия игры: 1.5
Описание: Планетпак, подходящий для слабых устройств, включающий в себя реалистичные планеты, их атмосферы, поверхность. Как небесные тела там есть встроенные планеты и их спутники (от Меркурия до Юпитера, от Луны до Каллисто), некоторые астероиды в Поясе астероидов.
Расширенная Солнечная Система
Тип: Система планет Автор: Артур Сафиуллин Версия мода: 1.4 Версия игры: 1.5
Описание: Расширенная Солнечная Система, в которой присутствуют полная, внимание, полная Солнечная система и известные звёздные системы рядом: Траппист-1, Альфа Центавра, а также Каф Кассиопеи. Можете посетить астероидные пояса и посмотреть на кольца планет! Счастливых полётов!
Инструкция по установке: Содержится внутри архива.
Тип: Система планет Автор: Андрей Онищенко (feat. Артур Сафиуллин) Версия мода: 1.2 Версия игры: 1.5
Описание: Создан на основе «Мультипака» от Артура Сафиуллина. Присутствует: — Смена дня и ночи (рабочая). — Текстуры Земли и других планет в хорошем разрешении. — Все планеты солнечной системы, группа астероидов, системы Центавра и Траппист. — Стартовый стол находится на территории РФ. — В качестве теней выбран параметр 0.5, что это даёт? Это лучший по мнению игроков уровень теней. С ним постройки выглядят намного круче чем со стандартным, но не менее круто чем с плоским. Видно больше деталей. Пожалуйста, по поводу всех багов и предложений в лс @aonischenko.
Для версии 1.5 и выше
В середине 21 века после взрыва супервулкана Йелоустоуна и глобального военного конфликта 2 миллиарда человек покинули Землю и направились к звездам. Выбор людей пал на систему в тысяче световых лет от Земли. Столь далёкое расстояние компенсировалось идеальными условиями для жизни на одной из планет. После 30 лет полёта людей ждало разочарование: планета с трудом подходила для жизни людей. Несмотря на это, люди смогли создать свои поселения в этой системе.
Система выполнена в масштабе 1:6.667 (в игре без паков 1:20, то есть, планеты в 3 раза больше, чем в игре без паков) и имеет 17 объектов с уникальными ландшафтами и свойствами.
Пак состоит из 3 модулей:
1)Основной модуль (папка Other Solar) — основная папка мода. Его установка обязательна.
2)Модуль изменения размера (папка Other Solar Rescaled) — папка для тех, кому увеличенный размер является слишком сложным, т.е., планеты в данном модуле имеют масштаб 1:20. Модуль имеет два подмодуля: Собственно сами файлы для изменения размера (папка Planet Data). Модуль Novus Sat (название папки аналогично). Данный модуль превращает систему Новус во второстепенную, то есть, позволяет существовать и Солнечной Системе, и системе Новуса.
3) Модуль пусковых площадок (папка Other Solar Launchpads). Состоит из двух подмодулей Первый подмодуль состоит из двух папок (Alvara и Novaet) и предназначен для базового модуля. Устанавливает стартовые площадки на Новаете (основная планета) и спутнике этой планеты Альвара Второй модуль (папка Rescaled) имеет подпапку Novaet и предназначен для модуля изменения размеров. Перемещает площадку на Новает.
•••УСТАНОВКА••• Пошаговая инструкция по установке
Дальнейший пункт обязателен при установке только базового модуля
3) Переместите файл из папки Other Solar Launchpads/»название планеты» в папку установленного наком. Планету выбирайте сами.
Установка системы в SFS-масштабе:
Переместите папку Planet Data из папки Other Solar Rescaled в папку установленного пака. При перемещении подтвердите замену.
Установка модуля Novus Sat:
1)Переместите файл из папки Other Solar Rescaled/Novus Sat в папку установленного пака. При перемещении подтвердите замену.
===ПАК СОВМЕСТИМ С МУЛЬТИКАСТОМОМ И МУЛЬТИПАКОМ===
Автор и создатель пака Максим Драгун Особые благодарности: Влад Цимбаленко Роман Арнольд Michael Frolov Павел Стрюков
По всем вопросам обращаться к автору мода. Присваивание авторства пака, копирование для использования в других паках файлов из данного пака запрещено без разрешения создателя пака.